Czy zastanawialiście się nad tym – jak to jest, że gabinetów kosmetycznych jest tak dużo, a jednak mimo dużej konkurencji większość pozostaje na rynku? Jak to jest? Czy może kupując usługę kupujemy coś więcej?
Wiele razy zastanawiałam się jak to jest, że trafiam właśnie do takich osób, które mają podobną estetykę do mojej, do wspaniałych, najlepszych na świecie Klientek. W końcu to zrozumiałam. Decydując się na usługę wykonaną w danym (nie tylko moim) gabinecie przekonują Was: zdjęcia, komentarze i opinie, ustne polecenia. Podejmujecie decyzje także z uwagi na bliską Wam estetykę gabinetu (zdjęć na stronie, wykonywanych usług, strony Internetowej itd), zwracacie uwagę na wypowiedzi oraz postawę właściciela lub pracownika danego salonu. Zatem kupujecie nie tylko usługę, techniczne umiejętności oraz wiedzę i doświadczenie, ale także ideę, czyjeś wyobrażenie na temat danej usługi lub też samego sposobu świadczenia usług.
Dla Nas przedsiębiorców moment w karierze, w którym możemy wykonywać tylko te zabiegi, w których czujemy się najlepiej, te których brakuje na rynku, a w których się specjalizujemy, oraz te które grają Nam w sercu to wspaniały czas. Niestety również bardzo trudny. Trudny, ponieważ nie możemy być od wszystkiego, a to z kolei niesie za sobą ryzyko, że w końcu trafimy na osobę, której oczekiwania nie zostaną spełnione (gdy dojdzie do nieporozumienia, ktoś zabłądzi do nie tego gabinetu który by spełnił jego oczekiwania, lub gdy sam nie wie jakie ma oczekiwania). Dlatego bardzo ważne jest staranne wybranie gabinetu oraz osoby, która ma wykonać usługę, uświadomienie sobie swoich potrzeb oraz otwarte i umiejętne mówienie o nich. To nie łatwa, ba, to trudna kwestia. Należy pamiętać, że kwestia gustu to niezwykle indywidualna sprawa, a jedno i to samo pojęcie dla różnych osób może mieć inne znaczenie. Dlatego czasem uświadomienie sobie swoich oczekiwań wymaga punktu odniesienia. Czyli dopiero po wykonanej usłudze wiemy już, że oczekujemy czegoś podobnego lub czegoś zupełnie innego, warto o tym wspomnieć przy kolejnej wizycie, lub jeżeli dana osoba specjalizuje się w innym efekcie niż ten, który by Nas usatysfakcjonował, wtedy warto rozpatrzeć zmianę specjalistki w tej dziedzinie, której dotyczył dany zabieg. Nie należy jednak skreślać Kosmetyczki po jednym zabiegu, który nie sprostał oczekiwaniom (tym bardziej jeśli jest to jeden zabieg z wielu, które spełniły oczekiwania). Nie ma możliwości, aby jedna osoba świadczyła wszelkiego rodzaju usługi i ich podkategorie. Co innego, jeżeli już po przekroczeniu progu danego gabinetu wiemy, że to nie miejsce dla Nas, lub gdy nijak nie możemy się porozumieć z daną kosmetyczką – wtedy zmiana jest zalecana.
Jaka jest zatem IDEA GABINETU VESSNA?
Szereg doświadczeń, obserwacji oraz wsłuchania się w potrzeby moich Klientów sprawił, że wybrałam zabiegi, które są bezpieczne (przede wszystkim nie szkodzić!), zgodne z moim poczuciem estetyki. Dokładam wszelkich starań, aby jak najlepiej dobrać zabieg lub wyjaśnić dlaczego pracuję właśnie tak, a nie inaczej. W każdym człowieku dostrzegam piękno, dlatego uwielbiam podkreślać piękne cechy, pracować nad tym co jest do wypracowania. W ofercie gabinetu nie ma zabiegów, które moim zdaniem są szkodliwe. Staram się patrzeć zarówno na efekty tu i teraz, jak i na długofalowe skutki jakie mogą nieść za sobą zabiegi. Nie wprowadzam do gabinetu usług, które wiem, że mogą mieć szkodliwy wpływ na organizm człowieka. Wyciągam wnioski, analizuję, oceniam korzyści, nie wprowadzam zabiegów, które wiążą się z dużym ryzykiem, lub robię wszystko, aby zabieg był bezpieczny.
Vessna to przede wszystkim naturalność. Czyli jakie zabiegi?:
- Naturalne oblicze makijażu permanentnego,
- lżejsza wersja wizażu,
- praca na naturalnej płytce paznokci (ibx, manicure tradycyjny i hybrydowy)
- zabiegi pielęgnacyjne (które łączą w sobie zarówno dobroczynność naturalnych składników, jak i fenomen badań naukowych i nowych technologii) tzw kosmetyka biała, czyli zabiegi, które nie polegają na nadmiernej modyfikacji (nie jest to botox, ostrzykiwanie, wypełniacze), duży nacisk stawiam także na edukację moich Klientek na temat codziennej pielęgnacji w domu.
Nie wykluczone, że to się kiedyś zmieni, że do zespołu dołączy osoba z odmienną specjalizacją, odmienną wizją zabiegu, aby spełniać oczekiwania osób o różnorodnych oczekiwaniach.
Ale w dalszym ciągu ważne będzie to, aby Klientki:
- mówiły o swoich oczekiwaniach
- wyciągały wnioski z usług, które nie spełniły ich oczekiwań, aby następnym razem dokładniej określić swoje potrzeby
- starannie dobierały gabinet i osobę (przede wszystkim aby zapoznały się z ideologią gabinetu, oraz opisem zabiegów, portfolio itd)
… to wszystko pomoże w doborze odpowiedniej osoby, która dokona wszelkich starań, aby zabieg został wykonany zgodnie z oczekiwaniami.